Saturday 15 September 2012

uum life

Assalammualikum wbt,
entry kali ni tentang UUM life, sejak aku masuk uum ni, saat terindah ialah apabila kelas habis dan aku balik asrama. why? hari-hari balik dekat maghrib, haishh macam la busy sangat kan, okay lets read!

1st day class
bangun awal sangat dah, then tunggu kawan dekat setengah jam aku tunggu  .. then naik bus*nak jalan kaki memang tak la kan dalam 6 or 7 km jugak la kan* memang tak la wei, naik bus berebut kot takut lambat, mungkin disebabkan nak permudahkan urusan aku, dalam bas ada sorang ni tegoq 'tengok sat jadual?,sama dengan kami'
so aku ajak dia sekali ke kelas, then kami terlewat 30 minit, tetapi lecturer yang baik hati lagi budiman sangat memahami kerana DPP kami berada di kachi, di luar kampus. Alhamdulillah kelas seterusnya okay

2nd day class
ni yang tak boleh bla.. lambat , aku dah bising2 dah, dah habaq awal2 kan tapi biar la.. cari kelas tak jumpa wei, tanya dekat 6,7 orang.. senior aku tanya termasuk la mak cik dan pak cik yang tengah sapu sampah, dalam hati aku ni haishhh senior ni nak kenakan kami*memang ada segelintir yang macam tu okay* dengan tak puas hati lagi aku tanya sorang mak cik ni dan dia merupakan seorang penunjuk arah yang baik, haha .. dan jumpa kelas, tapi dan tapi aku dah lambat 1 jam kerana dan kerana cari tak jumpa, akhirnya aku cakap kat kawan aku, berani nak masuk tak? macam tegas jer lecturer , keputusan sepakat kami, SKIP kelas tu sebab takut.. haha

3rd-5th day
kelas macam biasa saje la, ke hulu ke hilir aku, UUM besar giler, sakit kaki aku berjalan sana sini, kelas sikit ja tapi disebabkan jarak yang terlalu jauh menjadikan kami tabah, haha..

6th day
hari ni best, aku join seminar CDC, pada mulanya terasa macam nak balik sambung tidur tapi disebabkan abang2 dan akak2 fasi yang sporting giler, kami punye seminar jd sempoi jer, dan automatically aku jadi ahli CDC, wow! best giler aktiviti die, kot2 ada jodoh dapat pakai baju korporat setaraf senior, haha,,

7th day
merupakan hari ini, dan aku bangun lambat sikit la dalam pukul 6.30 kan,,, bersiap-siap untuk ke kelas ko-k.. aku masuk leadership tapi rasa macam nak tukar, bila kelas start, hamikkk kau, lecturer speaking habih, tak bagi kiteorang cakap melayu pon, dan dia suruh kiteorang introduce diri kan depan dewan, mak haihhhhh memang gementaq la dengan sejuk nya, dan volunteer seorg demi seorg, since tak de orang nak bangun untuk seterusnya, aku dengan gagahnya bangun ke depan dewan, haishhhh tuhan tau bedebaq na.. tapi one of the team member give a support to me , he said 'come on' and now he is a president of my club. haha apa ntah nama die..

so nak tau lagi? esok2 dah la..

*hahaishhh*
Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com