Thursday 13 September 2012

Orientation Week

Assalammualaikum wbt, hari ni merupakan minggu kedua aku digelar mahasiswi Universiti Utara Malaysia, well korang rasa tak famous kan? kalau korang ikut isu semasa korang tau la famous tak famous Universiti ni, and for your information, uni ni  terkenal sebagai "UNIVERSITI PENGURUSAN TERKEMUKA" dan bangga kerana memang impian pon kan.. :P

so lets that for the first day, kami mencari UUM dan
itu sepintas lalu jer, aku bukan masuk kampus pon, asrama aku luar kampus kot, nasib badan la kan tapi pengalaman semua tu

sesi mendaftar? erm aku ambil kunci jer , then naik bilik dan aku dapat tingkat 4, haishh lama2 kurus aku, dan selepas parents aku keluar baru la aku mendaftarkan diri , macam2 masalah tapi terima kasih la kan pada akak2 dan abang2 fasi yang sentiasa alert dengan masalah kami, orientasi aku ? ceramah sajer dan macam ni la keadaan dewan MUADZAM SHAH semasa orientasi 

sangat ramai dan aku dan berbagai pengalaman baru yang aku bakal hadapi, dan setelah aku melafazkan ikrar sebagai pelajar UUM, air mata kegembiraan kerana aku masih diberi peluang melanjutkan pelajaran ke peringkat sarjana muda perakaunan, dan selepas tamatnya majlis ikrar satu kejutan buat kami semua, iaitu Aaron Aziz datang ! then aku terperanjat sebab orang duk jerit2 sakit telinga tapi biasa la perempuan kan, dan perkara itu dirahsiakan , well dia sangat tough, haha.

After that kami teruskan pula dengan video confront dengan TUN Mahathir, alhamdulillah, dia banyak memotivasikan kami, for the next day kami dipertemukan dengan Anak beliau iaitu Dato' Mukhriz dan dia sangat sporting, sempoi jer..


for the next day kami bersukan!



semangat aku bagi sokongan kat team aku sampai tak de suara nak bercakap, haha

then malam tu merupakan malam aspresiasi diri , setiap wakil dewan penginapan pelajar perlu membuat persembahan, dan ini gambar bagi persembahan kami

walaupon tak jelas but masa persembahan kami suddenly lampu ditutupkan dan aku tak tau siapa tutup, kami sebagai penyokong perlu sokong k, dan setiap orang turut semangat, kami diberi anugerah khas juri, tahniah..

the next day kami melakukan khidmat bakti siswa, alhamdulillah berjaya akhirnya :)

thanks fasi yang tak pernah marah kite orang even kita orang lambat, siap bagi permission pada kami untuk tidur kalau terlalu mengantuk, then bila mereka tertinggi suara pada bebrapa orang at that time jugak die orang akan minta maaf, salute them! 


*ingat sampai bila, especially seseorang tu, haha*






Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com