Wednesday 23 January 2013

Berakhirnya Semester 1

hye guys mungkin cerita ni ddah basi untuk aku update al maklumlah dah dekat seminggu cuti kan, tapi biaq pi la aku punya suka la, BELOG aku kann.. *lailailailai* so aku nak cerita sedikit flow aku sem 1 ni, pada mulanya aku berkawan dengan zati si budak kecik, okay dia sangat lembut , tapi aku tetap diri aku yang garang, sorry lah zati :)

Then Boleh TERkenal si Amina Tunnajah, borak borak ouh dia tu, kami satu tempat kerja, si Mina cakap Ouh dia tu kenal sangat kami kenal dari kecik 0kayy fine =.='
kami kenal orang yang sama, kawan dia satu tempat kerja dengan aku dulu, then berkenalan dengan budak kelas aku pulak even kiteorang jarang jumpe just certain2 jer yang banyak sama kelas, Nak list kan ke?
mereka sangat baik dan otak pon TING TONG
Anim, Amr, Atiqah, Fairuz Tyrah, Myra, Mazi, Aini, Kyra, Muz, Syaqira, Syahira, Wawa, Oga, Nazri, Akram , Hushrin, Syafiq (syasya), dan ramai lagi lah yang okay sangat, boleh lah masuk dengan depa ni, geng SRM pulak si faizul, kak ikin, abg Ijam, abg Daus, Kak Nurul , Kak Iera, Mira, Aisyah, Ain, Zuhai,Pami, Aliff, Amzar, Daus,dan banyak lagi lahh, walaupon program sangat packed kann, adanya mereka kadang-kadang hati terubat rindu pada keluarga tercinta.. hehe..

Dan room mate saya nama dia Kak Yan , nak tengok ni la pic dia
room mate saya yang pakai tudung CEKELAT tu, comei je kecik-kecik je orangnya , dia lah banyak bagi tunjuk ajar tentang UUM semasa aku di semester 1, dan die jugak lah yang telah mendermakan buku-bukunya untuk subjek teras kepada diriku,hehe, lagi 2 sem je dengan die ni then i got a new room mate :)

sepanjang semester 1 ni la aku baru kenal kehidupan universiti, yeahhh aku akui kehidupan dimatrik sangat menekankan pelajaran umpama budak asrama yang terikat dengan pelbagai peraturan, yeahh memang suck giler.. hehe..

tapi kehidupan disemester 1 sangat mencabar, bila kita sesuaikan diri dengan room mate yang senior, dengan aku yang keseorangan tanpa rakan yang rapat lagi lagi bila terpaksa mengharungi panas dan hujan sebab asrama jauh dari Kampus. Masa semester 1 jugak lah ada pelajar yang menggegarkan nama UUM dengan isu gangnam style, itu diakui oleh kami bahawa mereka yang terlibat salah, tetapi isu yang kedua tentang pelajar jurusan undang-undang bukan lah merupakan salah sebelah pihak sahaja. 

Dan dan dan masa semester 1 la Aaron Aziz datang, seriously dia sangat tough dan handsome tapi aku bukanlah macam pelajar perempuan yang lain terjerit sana sini.. *peace*

pengalaman dibaling tepung oleh geng-geng bising aras 4 block G memang tak dilupakan lah kan, mula2 tak kena finally haiyaaa hamikk, masing kena setempek, semua mandi tengah malam, pengalaman aku jirus air kat kepala zati lepas kiteoranh balik meeting, masa tu birthday dia dan die lupa sangat, hamikkk kau jirus depan orang ramai sebab baru turun bas kan,, habis basah dia.. 


Semester 1 mengajar aku untuk lebih tabah, nak sangat jauh dari family kan? Hamikk kau..

Berterima kasih pada lecturer semester 1 Dr.Rosli, Dr.Akram, Dr.Mudzamir, En.Wahab, Puan Zurida dan En.Saifoul walaupon macam-macam ragam tapi mencurahkan ilmu :)

Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com