Monday 7 January 2013

Let's Begin!!

moshi moshi~
watashi wa haziqah desu~
watashi wa mareenshiajin desu~

wink wink , so this time lets learn japanese language, why?
kalau diikutkan aku memang lebih prefer jepun dari korea, even agak susah la nak belajar tapi cara sebutan sangat unik kan?
kenapa jepun? bukan bahasa cina?
well kenapa tak pilih bahasa cina, orang kata peluang besar kalau tahu bahasa cina ni kan,
tapi dalam hidup ni kita ada hak untuk memilih, memang aku teringin nak belajar bahasa lain selain english dan arab tapi kenapa aku pilih bahasa jepun, kerana..
seperti yang korang tahu kan, mostly penduduk jepun agak sukar untuk berbicara dalam bahasa inggeris kerana bagi mereka bahasa mereka indah dan mereka bangga menggunakan bahasa mereka, sedangkan kita sibuk nak belajar bahasa inggeris, memang tak dinafikan bahasa inggeris penting tapi untuk aku tak salah aku nak mendalami bahasa jepun ni, bukan mudah nak berkomunikasi dengan mereka kan?

so harapan sebenarnya, kalau boleh nak kerja kat jepun, kenapa? Suka cara hidup orang jepun even dia pernah menjajah kita, masa ni la kita nak gunakan segala kelebihan yang kita ada, masuk negara mereka tengok life mereka dan adaptasikan dalam kehidupan kita di Malaysia, mereka menjajah guna senjata kita kenalah menjajah guna otak dan akal yang bijak kan? tapi kalau tak dapat , praktikal kat sana 6 bulan pon jadi la, *walaupun sekadar mimpi*


so jangan gelakkan aku pulak

Arigatou gozaimasu
Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com