Sunday 29 July 2012

Lelaki berjanggut pilihan hati wanita?

Assalammualaikum wbt, hye2 korang hari ni cukup 10 hari kita berpuasa, tak sangka terasa kejap jer, so memandangkan aku dah jadi penganggur terhormat dengan menghabiskan duit ibu ayah aku semula , tak de kej la kan, online memanjang la aku kan tiba-tiba tengah KHUSYUK online aku ternampak satu statement dari seorang muslimah yang cunngg gituu...


"Bila kongsi ciri2 lelaki idaman, ada saja yang tak puas hati .. Lelaki berjanggut hensem apa .. ditegaskan di sini BERJANGGUT okay bukan BERMISAI . Misai ? oh, serabut di situ ..

Pilih Lelaki berjanggut ?? saya sudah ~~ anda bagaimana ??

## Antara kata-kata ataupun hadith Baginda Rasulullah SAW yang berkaitan janggut seperti :

1- “Tipiskanlah misai kamu dan peliharalah janggut kamu.” (Hadith Riwayat Bukhari)
2- “Janganlah kamu menyerupai orang-orang Musyrikin dan peliharalah janggut kamu.” (Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim)
3- “Janganlah kamu meniru (menyerupai) orang-orang Majusi (penyembah berhala) kerana mereka itu memotong (mencukur) janggut mereka dan memanjangkan (memelihara) misai (kumis) mereka.” (Hadith Riwayat Muslim)

## seriously, kamu hensem apa bela janggut daripada misai .. [petikan blog feberet (^_^)v ]"



hee korang setuju tak? well bagi aku memang la tak ramai perempuan prefer lelaki berjanggut kononnya tak nampak smart kan? but interpretation aku dulu la kan, 'aku tak suka lelaki berjanggut ' tapi tu dulu kay! sekarang ni for me blh tapi bukan berjambang la.. lebih nampak matured + tegas. lagipon dia ikut sunnah kan, so why not kita galakkan ?

so kepada mereka2 kat luar sana bukan aku suruh korang paksa boypren korang tu berjanggut, ini hanya perception aku semata2, kadang2 manusia ni 'eewww dia berjanggut la tak suka' well korang ape yang "ewww" sangat tu? sunnah pon "ewwww" ? tepuk dada tanya minda, jangan tanya selera nanti korang tibai je apa depan mata :)

*bukan berjambang k*

Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com