Saturday 7 July 2012

Pengalaman Bekerja :)

Assalammualikum wbt,
setelah lama tak mengupdate blog, *eh lame ker?*lam la jugak kan, asyik tertangguh jer nak update blog so hari ni gagahkan niat untuk mengupdate blog, *luahan perasaan actually* so kau kesah? ada aku kesah?
soooooooooo, aku nak update pasal 'working experience' korang2 kat luar sana mesti banyak sangat kan pengalaman bekerja kan? mane tak nyerr asyik kerja dan berhenti jer sampai la mak ayah korang bising baru nak fikir 'apa la nak jadi dengan aku ni?'
so kat sini aku nak cerita pasal pengalam kerja aku.

Memandangkan pada tanggal december 2010 aku mendapat title 'penganggur terhormat' kerana dan kerana aku baru habis spm okay, dengan ke-excited-an yang ada, aku duduk rumah dalam 2 minggu camtu la, so agak sedih kan orang lain sibuk cuti sebulan , aku? tapi ade aku kesah?

Straight tom the point je la kan:
1.Success Electronic and Transformer Sdn.Bhd

so selepas jer aku menamatkan pengajian sebagai budak sekolah "cheeewahh" aku kerja kat kilang ni, actually kawan aku yang offer memandangkan dia pernah kerja situ so aku pon terima je la, nak cari duit wei, haha nak tak nak kerja je la.. aku kerja dalam 2 bulan, tapi kat sini aku boleh nampak la 'friendly' dieorang terutama ketua aku.. haishh, then aku stop sebab aku dah bosan kerja situ, hihi

2. Rasamas @giant Kota damansara

aku kerja sebagai waitress, haha dan kawan  aku yang sama offer, agak penat wei tengah malam aku baru balik, tapi kat sini kan aku jumpa macam-macam perangai, dengan manager aku lagi, haishh tapi aku bertahan 2 minggu jer kerana dan kerana ayah aku suruh berhenti so aku berhenti je la. :D

3. Tanamera tropical spa product

then aku kerja kat sini sebagai promoter, pic aku tak nampak sebab berselindung di sebalik komputer, hihi
kerja ni tunang pak su aku yang offer, memandangkan die sorang so aku kerja la dengan tengah menganggur lagi kan, so aku decide kerja sini sampai aku kena panggil sambung study, :)best kerja sini wei, so dari sini la confident level aku naik, haha, means speaking, mane tak nyer kerana dan kerana hampir 90% pelanggan adelah orang luar,so i meet sorang 'mat salleh' ni seriously handsome giler, haha, dan aku teringat ade 2 0rang mamat jepun ni, penat aku explain macam-macam, nasib baik die bawa kamus bergerak dia, kalau ikutkan kat sini life aku kerja jer, tapi aku suka giler :) lepas 2 bulan lebih bekrja aku dipanggil sambung matrik , sedih wei sebab aku suka kerja ni, jumpa tourist terbaik kot :D

*so lepas ni aku nak cari kerja office pulak, lepas habis study la*



Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com