Saturday 28 July 2012

Perasaan!

Asslammualaikum wbt,
Puasa kali ni penuh dengan dugaan, manusia? apa mereka fikir? dalam tak sedar dah menyakitkan hati orang lain? dalam tak sedar dia sendiri melupakan sahabatnya? dalam tak sedar dia tidak mengendahkan akan orang disekelilingnya? kenapa aku cakap macam tu ? kerana aku cukup terasa pada mereka-mereka yang terlibat? diary hanya pembuka bicara seketika, akan lenyap apabila buku itu dibasahi dengan air mata*tulisan pon nampak macam tak nampak*

A:eh kau  kenapa nak berdrama sangat?
B:aku punya suka la!
A:kenapa?
B:eh kau jangan tanya kenapa dan kenapa?kau tanya diri kau dulu kenapa dan kenapa?
A:eh budak ni aku tanya memaen pulak
B:ada kau nampak muka aku main2?
A:adela kot , kau kan drama sebabak punya orang
B:so what?
A:pape je la , malas nak layan drama seposen kau tu.masuk panggung tak laku

wah cantik punya ayat kan?tapi bukan pada dunia realiti ku, agak2 korang sakit hati? sakit sangat pon walaupon aku tipu korang pasal drama sebabak tu?

cehh drama tu menipu jer, aku cuma nak tunjuk permainan manusi bagaimana mereka dan mereka mengendahkan sesuatu yang sebenarnya berharga tapi di mata mereka 'ala tak pe la dieorang mesti faham nyer takkan la nak almost of the time kan?'

dapat tangkap tak ape yang aku cuba sampaikan?tak dapat ? kau punya pasal la, cari mereka2 yang expert bab2 memutar belitkan ayat2 ni, confirm faham!

ini hanyalah sekadar luahn aku kepada mereka yang berkenaan, *mohonterasa dan maafterasa*



*jangan pernah menagih kasih dari insan yang melupakan kepentingan kita kepada mereka*
Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com