Friday 29 June 2012

Cerita Cerita :)

Assalammualaikum wbt ,
Korang kan pernah tak tergelak sorang-sorang bila teringat gelagat korang masa kecik-kecik dulu?
well entry kali ni aku nak cerita bout' flow masa

Agak-agak kan korang masa umur setahun , 2 tahun tu macam mane ek?
ada tak macam ni?
-marah orang balik bila kena tegur sambil buat muka comel korang tu
-menangis tak henti kalau mak korang tak dokong
-lari keliling rumah sambil tersengih
-kutip benda-benda yang korang jumpa kat lantai
-semakkan rumah dengan mainan korang
-duduk dapur main pinggan mangkuk mak korang
-join sekaki bila kakak or abang korang duduk buat kerja sekolah
-ambil fon then letak kat telinga seolah-olah tengah on call?

it is a normal things but kalau aku cakap adik aku. 'adik angkat yang ibu aku jaga' tiap-tiap kali aku buka laptop die mesti join sekaki, baru setahun tapi dah pandai, lagi-lagi kalau die tengok aku menaip bagai, die akan tekan button enter, habis hilang segala-segala. tension.

kat sini aku nak tunjukkan macam mana pemikiran budak-budak zaman dulu dengan sekarang, masa kita dulu-dulu permainan pon ala-ala ajer tapi budak zaman sekarang otak dieorang genius, nampak tak budak setahun , dua tahun ni flow masa, ?ya memang agak tak logik bila difikir balik tapi dari research aku yang sikit-sikit ni, tu yang aku perasan la, perbezaan yang amat ketara, so sape yang rasa anak die genius tu, Alhamdulillah :) doa ibu termakbul tau.

*dyna dengan qaid  jangan kacau along online lagi,*
Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com