Wednesday 20 June 2012

Tips ! Tips !

Assalammualaikum wbt,
hari ni mood agak baik dan sangat-sangat baik, so entry pon baik-baik la kan.
Sebenarnya tengah kerja tadi aku sebok jer fikir nak letak entry ape hari ini, dan memandangkan aku perempuan so terfikir la nak share sikit tips untuk perempuan-perempuan kat luar sana.nak kulit cantik kan?

Tomato
fyi, tomato ni banyak khasiat nyer ,nak kulit licin? makan tomato.., i mean kalau korang rasa lapar makan la tomato, elok sangat untuk kulit, kalau rasa tak suka makan tomato yang lembik ni, (isi kat tengah) korang jadikan mask, kalau aku lebih prefer makan,more better lagi banyak khasiat yang kita dapat kan?so why not cuba? *even masam sikit tapi aku suka*

Telur Putih

aku nak fokus pada telur putih, yang orang tau protein kat telur putih tu bagus untuk manusia, yela protein mana ade yang tak elok kan? selain tu korang tau tak putih telur tu boleh cantik kan kulit jugak. :)
tak percaya? try la, korang bukan makan telur putih tu, pakai kat muka ,jadikan mask then biar sampai kering nanti bila dah pakai korang akan rasa tegang jer kulit, lepas 10 minit cuci, korang boleh amalkan 2 kali seminggu, tu bagi yang nak ikut petua lama la, siapa yang geli tu tak payah la, tak pasal-pasal muntah pulak *aku dah try tapi disebabkan kemalasan aku nk buat masker so aku biar la,* :P

Baby Oil
korang selalu dengar iklan baby oil ni elok untuk kulit kan? korang pernah cuba tak? confirm tak kan?
so tips ni mak lang aku yang ajar aku, kalau korang rasa kulit korang bermasalah, guna la. caranya korang guna tiap-tiap malam sebelum tidur, then bangun pagi korang cuci. kalau korang cuci muka guna pencuci muka after that korang perasan muka korang berminyak, stop guna pencuci muka tu, so every day korang kust guna baby oil, jangan guna ape pon even bedak :) sanggup? normally orang tak sanggup sebab nyer kena buat 3 bulan, inshaAllah ade hasil nyer kalau tak de tu maybe ade la problem pape, aku just bagi tau sebab aku dah buat dan alhamdulillah muka aku yang berjerawat time awal2 sekolah menengah dah tak de, so why not korang cuba? ini untuk orang yang benar2 boleh sabar la , lelaki pon boleh buat :)
lepas 3 months korang rasa dah ade hasil boleh la guna ape yang korang nak tapi make sure sesuai dengan kulit dan teruskan guna minyak tu :)

okay tak? tu serba sikit tips yang aku amalkan sebenarnya, actually banyak lagi, so kalau nak cuba jangan malu-malu yer ::)

*Mr.MNH guna baby oil kejap jer lepas tu die malas*




Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com