Saturday 2 June 2012

Mencari Cinta Abadi

Assalammualaikum wbt
okay malam ni ni aku agak gila sikit, tapi i think dah pagi kot dan tak reti-reti nak tido,
facebook pulak sape je yang online kan? so aku buka la youtube, firstly aku just tengok video matluthfi, dah lame sangat tak tengok kan? then bile semua video dah habis aku tengok, macam biase la shahrin pulak,, suddenly aku ternampak pulak satu video ni dari aiman azlan, just a simple question that he can answer actually, 'cinta sms'

dulu aku kurang sikit tengok video die, tapi entah kenape nak tengok sangat kan? then dalam video tu bukan pasal tajuk tu most of the time, die selitkan dengan dakwah, dann aku tertarik nak tengok lagi, then another topic that attract aku nak tengok video aiman azlan ni love story
 then mula2 aku agak biasa2 jer dengar but lama2 tu agak fokus la kan, bila bila video tu habis aku duk termenung kejap, 'kalau lah aku macam perempuan tu, ada kekuatan macam tu'? but agak sukar nak kumpul kekuatan macam perempuan tu kan? then boleh pulak terkeluar satu video pasal sham kamikaze ni , teringat pulak aku si haqim cerita kat aku pasal sham ni,

bila dah seronok dengar kisah-kisah macam ni sampai aku tak perasan dah pukul 4 pagi but then aku tengok pulak video pasal wardina saffiyah dan aku tak pernah tau pon pasal kisah die, agak menitis la air mata, nasib baik tak de yang nampak kan, :)


aku tak sangka langsung macam tu kisah sebenarnya, :) SubhanALLAH
dasyat sungguh hidayahNYA
then aku tergerak pulak nak tau pasal catriona ross yang ni lagi sorang aku pon tak sangka dia macam tu dulu but Alhamdulillah she already change hopefully dieorang sentiasa bahagia la kan
memang aku tak sangka langsung behind there ada episod yang tragis, beruntung sangat dieorang yang dapat hidayah ni :)
hopefully aku pon boleh jadi macam dieorang sebabnya aku bukannya baik sangat.

about aiman azlan tu, aku agak tersentuh dengan cerita yang dia sampaikan, love after married but can i do that? he said 'it is not easy' but from his video i got a message that find the truth, memang kita akan menyakitkan hati seseorang itu but i actually got a great message from there, i;m not quite tough already, hopefully aku akan dapat kekuatan yang dimaksudkan,,

* try to be a good muslimah , but still rasa kekosongan dalam diri, i hope he understand what im trying to do, not for myself only, but for him too*
Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

2 comments:

Unknown said...

sya doakan yg terbaik utk awak okay !!!!

اسمي نور هذيقه said...

thanks awak !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com