Thursday 10 May 2012

kak Long Nak kahwin?

Assalammualaikum wbt,
memandangkan aku dah tido pukul 8 lebih tadi + minum nescafe + sakit hati
terover excited buat 2 entry yang entah pape dan agak annoying.

memandangkan atok aku baru meninggal so nenek rajin buat tahlil,
dan aku tak ingat berapa hari bulan, and i remember that hari ahad.

berjumpalah dengan sedara mara aku yang aku rasa macam dah lama tak berkumpul, *aku jela busy study* , ade la budak kecik ni asyik mengikut aku jer.., name budak kecik tu damia :)
dan pada petang yang berbahagia setelah selesai segala tugas2 tiba2 adik sedara aku tegor aku.

Haziq: kak long pegi mana lame tak datang?
Aku  : Along busy kahwin la, takkan mak long tak cakap?
Haziq: tipu la, kalau kak long dah kahwin mesti ada majlis.*damia dah jeling2 aku*
AKu : nanti baru buat, tak percaya tengok along pakai cincin *tunjuk cincin*
Haziq:Tipu la kak long, kalau kak long dah kahwin mesti suami kak long ikot.nape die tak ikot?
Aku   : die busy la, tak percaya tanya kak ngah.
Haziq: Kak ngah betul ker?
Kak Ngah: yup betul.*damia dah tak pandang muka aku*
Haziq:tipula...
Aku  :Tak caya tanya la kak ira dengan abg aiman.
Aiman & ira: a'ah betul la kak long dah kahwin

next conversation:

Aku   :kakak kenape ni?
damia : *die toleh muka, jeling aku*
Aku   : kenapa?
Damia :*dengan selamba die jalan masuk bilik*
Aku   : *follow dari belakang then mengintai, tengok banjir dah bilik tu, then aku masuk* kenapa kakak nanges?
Damia :*membanjirkan bilik*
Aku    : kakak marah ker along cakap along dah kahwin?
Damia :*angguk*
Aku    : Along main2 jela, tipu abang, so along tak boleh kahwin?
Damia : *geleng kepala*

walawei, aku tak boleh kahwin kena minta restu budak kecik 6 tahun nji dulu.. haiya..


tak merasa la aku, kalau gini gaya budak kecik tu :'(

*kak long nak kahwin pon tak boleh ker kakak?

Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com