Friday 4 May 2012

virgin masih menjadi keutamaan?

Assalammualaikum w.b.t
entry kali ni more to "perempuan" okay but.. still satu peringatan untuk lelaki diluar sana.
kenapa aku buat entry ni? heh, suka hati aku la kan, aku punya blog aku punye suke la kan :)
actually aku dapat idea bila tengah borak dengan adik bongsu aku:

hamra  : along minggu ni kan kat sekolah adik ada derma darah, sakit tak derma darah?
aku      : kau tak cukop umor mane boleh drma darah, nanti sakit
hamra  : kawan adik cakap tak sakit sebab kite pengsan
aku      : mane ade, jangan kacau along la..
hamra  : Along jomlah dermaa "dara"
aku      : omg dara?

:) sebenarnya darah bukan DARA , giler ape adik aku pon tak tau "dara" tu ape..
dari situ la tercetus ideanyer, dengan teringat filem "aku masih dara"
yang menjadi persoalannyer adakah "virgin" ni masih menjadi keutamaan pada diri seorang wanita?
adakah ianya melambangkan kesucian seorang wanita?
adakah 'virgin' maruah seorang perempuan?

kalau dilihat pada dunia zaman sekarang apa lah sangat 'virgin' tu kan?macam dah tak de nilai ? kau nak hidup macam yahudi ker?
well3, dunia sekarang:
-'virgin'??? ala relaxlah der mostly perempuan dah tak de virgin
-kau still 'virgin'? kuno lah kau
-ala boyfriend kiteorang tak kesahlah..
-family kiteorang bukan tau pon ape yang kiteorang buat

haha...
walawei, kalau aku nk jer aku bgi penampa...
-wah3, korang fikir perempuan yang tak de 'virgin' tu ramai, korang fikir tak perempuan yang masih 
 memelihara kesucian dieorang, macam mana akhlak dieorang?
-still'virgin' kuno ? haha, kalau kau dh tk 'virgin' lagi kuno, jadi sisa nak ker?
-ala boyfriend korang tak kesah ker? mulia sungguh boyfriend korang yer.. :) pernah terfikir tak kenapa 
 dieorang tak kesah? sebab orang lain pon dah kena dengan dieorang. nak ker bakal husband korang
 macam tu?
-oh family korang tak tau, bila dah tau? dieorang buat tak tau je ke? tak malu ker?


masa tu korng baru tau betapa berharga nye nilai kesucian.
korang pernah dengar kan :
"lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik, dan sebaliknya"

sebenar-benarnya kita sebagai umat islam tak de la istilah kuno tu, semua ni di atas jati diri masing-masing untuk pilih kebenaran, kalau korang rasa 'virgin' tu kuno..cepat2lah patah balik, kerana nilai kesucian itu terletak pada kuatnyer iman seseorang itu, so peliharalah agar kita tidak menyesal di kemudian hari :)

*i'm proud to be a muslim 


Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com