Tuesday 1 May 2012

lelaki berusia vs perempuan muda?

Assalammualaikum,, well maybe some people said that 'why'?
eh ups to me la nak buat entry ape pon..
memandangkan next year aku nak masuk 20-an.. terasa pulak diri ni semakin tua dan semakin matang 'KOWT'

okay entry kali ni pasal jarak umur membataskan perkahwinan...
ape yang buat aku tergerak hati nak tulis pasal entry ni?
kalau korang perasan trend lelaki berumur kahwin dengan perempuan muda dah jadi trend.. for example  siti dengan datuk K

maybe aku agak ketinggalan tapi aku bukan nak kupas isu dieorg ni... nak jadikan contoh jer pon.. so ape masalahnyer kahwin umur berbeza jauh pon..????

nak dijadikan cerita, aku kan agak ambil port isu semasa :)
dari sumber2 yang boleh dipercayai adalah someone yang aku kenal ni nak kahwin dengan lelaki umur yang jauh sangat berbeza, lebih kurang macam siti dengan datuk k la..
the problem is perempuan tu muda lagi, dan masa depan die masih jauh..
patot ke die kahwin???
dan mak bapak die dah setuju..
aku rasa la budak tu dah fikir habis...
haishhh kalau dah jodoh nak buat macam mane kan?
 tapi kalau die dah bekerjaya macam siti tak pe la jugak kan.. 

so pendapat korang?
pada aku la.. walau macam mane pon kite kejar cita-cita kita, akhirnya kita akan macam ni jugak..

tak kesah la kau ni kahwin dengan lelaki muda ke tua kan... tapi ade jugak perempuan yang niat tak baik..nak kahwin dengan lelaki yang berusia semata-mata demi harta lelaki tu yang kononnyer tujuh keturunan tak habis makan... kalau macam tu korang rasa patot tak perempuan tu kena kaunseling sikit???

dan ade pulak lelaki yang kahwin dengan perempuan muda atas dasar nafsu semata-mata. perempuan tu punye la betul2 sayang kan die alih2 lepas kahwin boleh sepak terajang jer?
patot ker???

sebenarnyer semua atas dasar niat masing2, isu lelaki berusia dengan perempuan muda common issue but sometimes boleh jadi uncommon disebabkab sesetengah pihak yang duk perdajalkan atasa dasar penyakit hasad dengki tahap gaban tu..

tak salah kan kalau nk berkahwin dengan lelaki yang berusia... kau sape nak tolak jodoh tuhan?
asalkan bahagia sehingga ke akhir hayat sudah.,..correction bukan bahagia sehingga ke anak cucu tau! , bila korang mendoakan begitu, so sampai cucu je la.. lepas tu??

conclusionnyer, niat kita tu penting, kalau burok niatnyer... burok la jawabnyer hidup korang.. kalau baik inshaAllah bahagia selamanyer 


*nak kahwin carilah yang boleh jaga kita yer :)


Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com