Saturday 15 December 2012

Cinta Hakiki Eps 6


Selepas menunaikan solat maghrib~~


Tok Madi : Nad, atok ada benda nak cakap dengan kamu ni.

Nad : apa dia Tok? Nad dah boleh balik ek? im free la kan?

Tok Madi : Jangan harap kamu dapat pulang ke rumah kamu selagi kamu tak berubah sepenuhnya,

Nad: ala tok ni, nad dah elok apa sekarang, mana ada orang berubah mendadak kan?

Tok Madi : Dengar apa yang tok nak cakap ni, Atok dah buat keputusan untuk nikahkan kamu dengan Nazri, sekurang-kurangnya dia boleh didik kamu.

Nad: What??????????? Atok nak jual cucu ke apa ha? buat keputusan sesuka hati tanpa bincang dengan nad mahupun parents nad!! Nonsense okay!! never!

Tok Madi : Atok dah bincang dengan kedua orang tua kamu, dengan Nazri pon atok dah sampaika.

Nad: Bila ni? sesuka hati Atok je kan? sebab apa?

Tok Madi: buah mulut orang kampung, walaupun kamu cucu atok tapi mulut orang ni tak boleh kita tutup, lagipun ilmu agama kamu belum kukuh, untuk mengelakkan apa-apa berlaku lebih baik kamu bernikah dan tinggal dengan suami kamu~

Nad: Nonsense, lantak orang la nak fikir apa, nad tak kesah nak jadi apa pon, nad nak balik KL, nad takkan puas hati selagi tak dengar dari mulut walid dan ummi!


                                              *******************

Nazri termenung sendirian memikirkan tawaran Tok Madi kepadanya~

Assalammualaikum wbt~

Nazri : Waalaikumussalam wbt, eh Nad buat apa datang malam2 ni? salah faham pulak orang tengok nanti

Nad  : Tak de orang nampak pon la, tak payah nak berlagak alim sangat la, aku nak kau tolak permintaan Atok aku tu, faham?

Nazri : ermmm~~awak keluar dulu dari rumah saya tak elok bincang kat dalam, lebih baik saya pergi ke rumah awak, macam ni boleh menimbulkan fitnah.

Nad: Tak de masa nak bincang, tak de siapa yang nak fitnah la wahai ustaz oi.aku tak nak kahwin dengan kau okay! Dengan agama nya , serabut hidup aku macam tu.

Nazri: Astaghfirullahala'zim...saya rasa lebih baik awak buat istikharah dulu ,saya dah buat .. dan saya rasa itu jalan terbaik untuk awak.

Nad: No! Aku tak nak kahwin dengan kau la, tak faham lagi???


tiba-tiba~~

Assalammualaikum wbt~~

Nazri: Waalaikumussalam wbt

Tok Ketua: Kamu dengan siapa tu Nazri?ada orang kampung nampak kamu berdua dengan nad cucu Tok Madi tu.

nad keluar ke muka pintu ~

Nad: ada apa tok ketua kami just berbincang, tak buat pape okay, jangan nak fitnah-fitnah kami pulak, tak ingin saya dengan ustaz ni.

Tok Ketua : sama ada kamu berbincang atau tidak, tetap salah pada pandangan orang lain, berduaan waktu malam ni,

Nazri : Astaghfirullahala'zim...

Nad: kalau aku dapat siapa yang sebar fitnah tu, memang la aku toreh-toreh muka dia

Tok ketua : sudah, Nad Tok akan panggil Tok Madi untuk selesaikan hal ni.

Nazri hanya mengeluh berat, berserah pada yang ESA~~



Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com