Thursday 30 August 2012

Akhirnya Air Mata Ku Tumpah Jua

Gembira tak terkata saat melihat keputusan permohonan dimana aku ditawarkan bidang yang diminati di Universiti yang dikenali "best university of accounting" siapa tak bangga kan? setelah memerah otak kat matrik yang pada mulanya aku anggap sekadar asrama sekolah dan seolah-olah macam penjara kerana peraturan yang ketat namun sekrang hanya mampu tersenyum kerana matrik la yang mengajar segala erti kehidupan, walaupon suasana tidak seperti universiti tapi itu adalah titik permulaan supaya tidak terlalu kaget bila masuk universiti nanti, sekarang?

Hanya tinggal 3 hari untuk aku melangkah ke Bumi SINTOK, sejak seminggu lalu sayup jer hati ni, rasa macam tak nak pergi tapi dipendam supaya orang tak perasan, namun petang semalam terluah jugak kat ibu, 

Aku: sayup jer hati nak sambung belajar jauh-jauh.
Ibu : itu pilihan kau kan? 
Aku: erm..

then malam tu pulak nenek aku datang dengan pak su & mak su *panggil mak su la kan?*
ibu cakap dengan nenek, lagi lah aku sedih, haishhh..

dan pada malam tu jugak aku call seseorang, then unexpected ayat ni keluar dari mulut aku "sedihnyaaaaaaaaaaaaaaaa"
suddenly air mata mengalir laju jer, sampai nak cakap pon tak boleh, :'(

aku menangis sebab lepas ni
-tak de lagi dengar suara budak2 kat rumah
-tak de algi tidurkan dieorang
-tak de lagi dieorang kejut aku pagi2
-jauh
-rindu rumah nanti

ermmm, apakan daya agak lama aku menangis, dulu cakap lain, sekarang?
tuhan je la tahu sedihnya aku sekarang ni :'(

UWAAAAAAAAAAA!!!!!!


dahla tak dapat jumpa farahin, berambah2 sedih aku ni haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!




Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com