Monday 27 August 2012

Kenali Diri Sendiri

Assalammualaikum wbt
terasa amat lah malas untuk menggerakkan jari-jemari menaip setiap butir huruf untuk dijadikan sebuah 'entry' di dalam blog ini.

tapi niat di hati yang berkobar-kobar dengan tajuk entry sejurus menembak kelemahan diri sendiri*aku pon ada kelemahan okay*

kenali diri sendiri? sejak beberapa ketika, aku cuba untuk kenal diri aku siapa dan siapa dan memang betul lah tanggapan orang terhadap diri aku, tapi disetiap pandangan mereka dan mereka tidak pernah tahu akan diri aku secara rohaninya. kenapa? aku bukanlah mudah untuk menceritakan segala masalah yang dihadapi dalam hidup kerana bagi aku memendam rasa itu lebih baik tapi..

tuhan tahu penyeksaan tu bagaimana.

so kepada keluarga, rakan -rakan belajar lah kenali diri sendiri bagaimana?

-Renungkan semula segala tindakan yang pernah kita ambil
-Ingat kembali setiap butir ayat yang kita zahirkan
-Tanya pendapat rakan karib kita tentang siapa diri kita sebenarnya, minta dia berterus-terang
-Tanya Pendapat Ahli keluarga kita
-Kalau Berani Tanya pendapat Rakan yang Tak suka pada diri kita
-Duduk depan cermin, dan fikirkan segala kebaikan kita, keburukan kita dan COMPARE kan mana yang lebih banyak?
-Catatkan sebanyak mungkin siapa yang kita lebih senang berkawan dan MUSUH kita?
-Nilai hati kita dari catatan yang dilakukan
-Nilai wang yang telah dilaburkan untuk perkara yang berfaedah & tidak berfaedah
-JUDGE DIRI SENDIRI & BUAT PEMBAHARUAN :)

itu dari pendapat aku, so kalau rasa ada cara sendiri just follow your style okay selagi tak memudaratkan korang la, i mean kalau tanya pendapat orang then korang sakit hati , berdendam la tak payah tanya orang, tanya diri sendiri je macam mane diri korang tu :)

*ehem-ehem*




Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com