Thursday 16 August 2012

Kenali Sifat Lelaki

Assalammualaikum wbt, tajuk entry agak menyampah bagi aku la, kerana sifat lelaki perlu ke aku tau? tak perlu tapi adalah satu keperluan untuk rasa yang memerlukan, ini sekadar pandangan aku, silalah tinggalkan cacian anda sekiranya salah, amat lah dialukan oleh NUR HAZIQAH HUSSIN

Simple
Kenapa aku cakap lelaki ni simple?sepanjang aku kenal rakan2 aku yang berTITLE lelaki, mereka seorang yang simple, tak perlu nak over dalam segala hal kan?Dan korang nak buat apa tak payah nak berkias lebih2 dengan dieorang, bukan semua faham kiasan perempuan ni, so just straight forward, tak payah nak berpantun bagai memang dieorang tak faham, so nak borak dengan dieorang pon just guna ayat simple.

Jangan "push" mereka
kenapa aku tulis jangan "push" ? lelaki memang tak suka dipaksa, so korang tak payah nak push la dieorang ni sebabnya mau angin mereka ni, mungkin ada masalah ke masa tu so kena faham la sendiri okay? Mungkin ade yang ikut jer cakap korang tu tapi maksudnya korang tu "queen Control" understand? sampai satu stage mereka hilang kesabaran? tak dapat den nak menolong.

Mendiamkan diri
mendiamkan diri bermaksud lelaki ni kan, kalau korang duk gosip isu2 hot or sensitif tu depa tak amik port sangat, diam je la dengar korang cakap. then tak yah lah nak bergosip dengan dieorang tak de respon, dieorang tak minat nak amik tau hal orang, yang dieorang minat? hal lelaki la kan? so better korang tak payah bergosip langsung :)

Ego
pehal? ego lelaki secara jujur dari hati aku ni memang tinggi kalah gunung everest, kenapa aku cakap macam tu? cer korang selidik sendiri member2 lelaki korang. bercakap dengan dieorang habis nak menang ajer, lagi2 kalau dah terang lagi bersuluh dia yang salah ingat senang ka nak dieorang minta maaf? mungkin ada tapi susah la. jangan mara yer cakap benda betul je kan?

Setia
Setia yang dimaksudkan termasuk la buaya darat kat luar sana aku rasa la, kalau lah korang yang perempuan ni dah buat lelaki tu jatuh cinta kat korang, satu hari nanti kalau korang tak de ikatan bukan mudah untuk dia lupakan perempuan tu, ambil masa sebenarnya dan dia akan menitiskan air mata kerana perempuan tu, trust me.

Lebih banyak berahsia
Kenapa? mereka ni bukan mudah untuk menceritakan hal peribadi kepada rakan mereka, tak macam perempuan ada masalah cerita dengan member, lelaki ni lebih suka duduk bersendirian, cari hiburan untuk lupakan sekejap masalah tu, hanya rakan YANG DIPERCAYAI olehnya sahaja mampu membuat die membuka mulut sekiranya dia benar2 bersedia.


so sikit je la tak perlu banyak2 sebabnya kan nanti ada yang salah payah aku nak betul kan balik. itu hanya pada pandangan aku sahaja. bukan mudah untuk menafsir seseorang yang kita belum kenal sebenar-benarnya :)

*Aku tak suka tang EGO tu, rasa nak baling selipar je kalau berdebat*
Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com