Monday 6 August 2012

Aku hanya manusia biasa

Assalammualaikum wbt, erm entry kali ni semata-mata diari hati aku, kenapa perlu aku post disini, kerana luahan hati aku sekadar mainan pada mereka, kenapa aku hanya manusi biasa yang tiada kelebihan pada mata mereka,
sejujurnya sekiranya aku menulis didalam sebuah buku, tanpa aku sedar air mata akan keluar dengan sendirinya, kenapa? aku hanya manusia biasa, yang sentiasa khilaf dalam melakukan apa sahaja,ya mungkin selama ni orang lain melihat aku seolah2 happy bahagia, tapi aku bukannya jenis membuka aib orang, mungkin ada yang terasa seolah2 aku membuka aibnyer, tapi itu hanya salah faham semata-mata.

Andai diberi pilihan saat roh aku dihidupkan dalam kandungan ibu, aku tak nak lahir ke dunia kerana dunia penuh dengan penipuan, semua kata-kata manusia hanyalah dusta, tapi apakan daya lahirnya aku sebagai manusi biasa didunia  ini yang sering kali di sakiti, kenapa? bukan aku psycho.. langsung tak,, tapi sebagai manusia aku masih ada perasaan, manusi mana yang tak nak hidupnya sentiasa dilimpahi kebahagiaan , dugaan pasti datang walau macam mana pon, tapi aku? seolah2 kebahagiaan aku hanya diberi dalam pelajaran, berkawan? mereka kisah pasal aku ker? aku hanya mampu tersenyum. keluarga ? biarlah aku sendiri yang merasa kebahagiaan dan kepahitan itu, andai di beri pilihan sekali lagi, alangkah indahnya kalau tuhan itu memberi aku balasan syurga dikala nyawa aku ditarik ketika masih bayi. satu kepuasan bagi aku! aku bukan nak menentukan takdir malah bahagia, masih ada yang support aku.. tapi hati mana yang tak terguris acapkali dipersalahan? ya aku akui itu mungkin berpunca dari aku sendiri, aku yang tak reti menjaga mereka di sekeliling tapi AKU HANYA MANUSIA BIASA

*taip benda ni sampai menangis2*
Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com