Monday 27 August 2012

Persiapan Majlis perkahwinan Part 1

Assalammualaikum wbt, selepas raya ketiga kami sibuk siapkan apa yang patut untuk majlis perkahwinan, Lepas je balik dari perak malam tu terus pergi ke NSK mart sebabnya barang kat situ murah giler, then boleh la beli barang untuk kenduri, pada malam tu tak sempat la nak ambil gambar sebab masing-masing pon dah penat then ada yang pengsan meyh, i mean penat la kan, tapi balik je terus kaum-kaum ibu tu memasak, aku? haishh kalau aku masak untuk ramai-ramai takot cirit-birit pulak orang nanti, so keesokannya kami dan kami pre pare apa yang patut la kan, :)

so jom tengok gambar, gambar barang jer la tak boleh letak muka orang, al-maklumlah dalam rumah yang dihuni kaum perempuan kan :)

apa tu? haha telur la, telur yang direbus untuk diletakkan pada jaring bunga telur, haha
ada kisah pasal telur ni, masa nak ikat dalam plastik telur-telur ni aku gelak sorang-sorang, kenapa? lawak kot bentuk telurnya then kami pon nak rebus telur-telur ni kat luar rumah guna dapur masak yang letak kuali or periuk besar-besar tu, *aku tak tau namanya* then dah masuk tu, duduk-duduk kejap dengar bunyi macam gas, then mak teh aku kelam kabut keluar tengok getah paip tu dah tertanggal dan api mula menyambar, haishh nasib baik cepat kalau tak, ? sebenarnya dapur tu memang dah problem.

tu bunga telur tapi ada lagi satu pattern tak dan nak amik gambar , nampak harga pulak! haishhhhhhhhhhh



mug ni cantik-cantik belaka, aku dah cilok 1 hihi
lepas kenduri okay!


untunglah kome dapat beg ni, macam2 ada :)

so sikit je la dulu yer umtuk part ni, nanti-nanti kalau rasa TER rajin nak post lagi, teman post la lagi yer :)


*Aku lambat lagi kahwin, sedih!*




Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com