Monday 13 August 2012

Alhamdulillah

Assalammualikum wbt, sebagai manusia biasa yang sering melakukan kekhilafan marilah kita beristighfar agar sentiasa beringat dan ucapkan lah alhamdulillah kerana kurniaan yang maha ESA untuk kita semua.

maka dibulan yang mulia ini Allah telah memberi rahmat kepada hambanya yang istiqamah untuk berubah, dan aku bersyukur diatas kurniaanNYA kerana memperkenankan doa hambaNYA yang sering kali melakukan kekhilafan, maka telah ringanlah beban yang ditanggung oleh beliau kerana berkat doa kedua orang tuanya dan juga oleh ahli keluarganya. sesungguhnya kebenaran itu membuka mata semua pihak dan kebenaran itu sering kali menewaskan kemungkaran sejajar juga dengan kuasa yang maha ESA sering kali syaitan laknatullah tewas!

di bulan yang mulia ini, seribu kemaafan diberikan kepada hambaNYA yang bertaubat maka sekali lagi Allah menunjukkan keajaiban kepada hambaNYA, tanpa diduga ujian dari yang maha ESA sungguh berat bagi beliau tapi atas kepercayaan kepada kebenaran dan keteguhan imannya kepada yang maha ESA , diperkenankan doa beliau, Maha suci Allah yang menghidupkan dan mematikan manusia, maka tidak boleh disangkal lagi kebesaran yang maha ESA, sesungguhnya ALLAH itu menepati janjiNYA terhadap hambanya dan atas dasar bersyukur terhadap nikmatNYA maka kita sebagai manusia perlulah menunaikan janji kita kepada yang maha ESA.

Alhamdulillah sekali lagi, saat dikhabarkan oleh beliau hati sungguh tersentuh dan ternyata Allah maha Adil.


*andai dugaan yang lebih berat menimpa, persiapkanlah diri anda, sesungguhnya Allah takkan menguji hambaNYA melebihi batasan sebagai manusia*


Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com