Monday 13 August 2012

nasyid pembakar semangat!

Assalammualaikum wbt, sedang khusyuk mencari lagu untuk blog ni terJUMPA la pulak satu lagu nasyid yang membakar semangat aku sebagai pelajar, al maklumlah dulu belajar asyik main-main kan? bila dengar nasyid ni confirm nak berusaha untuk cemerlang! kenapa? sebab lagu ni dah sebati dengan aku sejak sekolah rendah lagi , si fitri dan feesah yang selalu nasyid lagu ni time sekolah rendah, then bila dah masuk sekolah menengah ni lelaki aje la yang menguasai dunia nasyid, dan nasyid ni tak pernah lekang dari ingatan aku sebagai student, tajuk die SUMBANGSIH, kenapa ia amat bermakna? hayati lirik nya

Di sinilah tempat kubermula
Menimba ilmu milik Yang Esa
Buat bekalan dunia
Akhirat jua tidak dilupa

Kedengaran sayup berkumandang
Suara anak-anak wawasan
Akan kami buktikan
Kecemerlangan dan kejayaan

Bersatu hati suara
Tercipta sumbangsih irama
Renungan buat semua
Tanda ingatan nan mesra

Salam yang teristimewa
Buat temanku semua
Penuhkan ilmu di dada
Hidupmu bakal sejahtera

Sekalung budimu guru
Menyampaikan wadah ilmu
Akan kukenang selalu
Jadi panduan hidupku

Bersama kita jayakan
Satu wawasan pendidikan
Untuk agama dan bangsa
Berbakti pada negara

Terima kasih kami ucapkan
Pada guru teman seperjuangan
Moga kan diberkati... 
Jasa dan bakti kekal abadi



dan korang boleh dengar lagu ni macam mana, tapi aku rasa lagu ni terlampau famous!

 dan everytime aku duduk sorang tengah belajar or buat homework masa sekolah menengah dulu confirm aku nyanyi, al maklumlah fanatik dan pembakar semangat, tapi bila di matrik aku dengar lagu ni, aku nyanyi sorang2 confirm menangis, jasa dieorang yang bantu aku ke matrik sekarang ni, bukan mudah sebenarnya kita nak pelajari ilmu Allah kalau tak de guide dari mana2 guru kan? :) *hargailah guru anda!*
Kekuatan Hati Adalah Akal Yang Waras

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ciksombonggila.blogspot.com